2013. augusztus 2., péntek

1.Fejezet - Fehér boríték


         Kedves olvasók!    
   
Igen , ahogy ígértem megjött az első fejezet. :) Remélem hogy tetszeni fog Nektek . Ha igen , örülnék pár visszajelzésnek. Leírhatjátok hozzászólásban a véleményeteket , megjegyzéseiteket.
Remélem élvezitek a nyarat. Menjetek sokat strandra , találkozzatok a barátaitokkal , mivel sajnos már csak röpke egy hónap , és újból az a fránya suli. :(  
Üdv, JustAudrey                                                                                                                                


Madár csicsergés , napsütés , lágy szél ,kert ,  és egy notesz . Ezek a dolgok azok melyek kizökkentenek életemből , megnyugtatnak és talán kicsit boldoggá is tesznek . Mostani helyzetem miatt ezért hálás is voltam jegyzettömbömnek és képzelőerőmnek . Elrepített . Egy szebb , jobb és szomorúságoktól távoli világba . Bátyám halála után egyre többször folyamodtam az írás terápiájához, hisz az az esemény roppant megviselt . Már 12 hónapja történt , de bennem nem sok minden változott , még most is a sírás kerülget ha rá gondolok. A család sem olyan mint hónapokkal ezelőtt. Igaz , sosem voltunk az a szokványos kis família . Apukám , válás után Dániába ment , ami egy csodálatos ország , fiatalabb koromban nyaraltam ott egyszer , de akkor sem láttam őt. Ha jól értesültem , akkor vállalkozó lett. Dúsgazdag , nagy ember , új családja van , minket pedig elfelejtett. Nem fogtam fel hiányát , nekem az egy évvel ezelőtti helyzet volt a normális. Néha gondolkodtam csak azon , milyen lenne ha Ő is része lenne életemnek. Rossz , azt hiszem , rossz . Harag van bennem iránta, és óriási üresség. Undorító dolog , ha négy éves lányát , 7 éves fiát és feleségét elhagyja , nem érdekelve mi is történik majd velük…   

Tudom , mindenkinek szomorúságot okoz ha egy szerette meghal , természetes hogy szíve helyén valamilyen üres helyet érez , de az id
ő azt a heget lassan begyógyítja , az ember szép lassan újra tud majd nevetni , mosolyogni.  Ez az esemény már régen történt , a kedvem csak egy kicsivel lett jobb, tudok már mosolyogni , talán, őszintén. Eddig nem igazán ment. Betegség vitte el , agydaganatot állapítottak meg nála 3 éve . Az orvos azt mondta , készüljünk fel a legrosszabbra. Próbáltunk , de úgy őszintén , lehet az ilyenre ? Emlékszem , amikor kiderült betegsége sok átsírt éjszakám volt , és fejfájós reggelem . Az a két év is borzalmas volt. Szívszorító látvány látni azt , ahogy az én életvidám , örökké bolond bátyámból tehetetlen ember válik. Fájt ez a helyzet , senkinek nem kívánom , de akármeddig segítettem volna neki , gondoztam volna szakadatlan , csak hogy velem maradhasson .
Elmondhatatlan és felfoghatatlan amit halála óta érzek.
Ő volt az én védelmezőm . Egyszer az iskolámba , még általánosban , szekált az egyik nagydarab nyolcadikos , mikor elmeséltem neki a dolgot , másnap az a fiú remegve kért tőlem bocsánatot. Minden helyzetben számíthattam rá. Mindent elmondhattam neki. Ő meghallgatott. Nagy lelki társnak nem mondanám , inkább édesanyám az , aki ezt a szerepet betöltötte és be is tölti életemben , ő inkább mérhetetlen humorával derített mindig jókedvre.  Ha az ő szájából hallottam hogy : - Minden rendben lesz „ – tudtam , igazat mondd . Ezek a dolgok hiányoznak … mióta nincs itt , belőlem is hiányzik valami. Az én jobbik , vidámabbik részem . De nem baj , lassan már-már beletörődöm új énembe .
-Lena ! – zavart meg egy kedves , lágy hang , mely visszarepített az életembe . Édesanyám közeledett felém , a hosszú sötétbarna hajú , sovány n
ő , ki egy telefonkagylót szorongatott jobb kezében. Anyám az, akiről még egy idegen is megtudta állapítani hogy tiszta és jó lelkének párja sincs a földön . Mindig is egy szuperhőst láttam benne , ereje félelmetes. Próbálja nem mutatni mennyire elkeseredett, de én tudom
 –Elisa keres ! – nyújtotta át a kagylót mikor elért hozzám.
Én egy mosoly kíséretében átvettem a telefont , hogy meghallgassam , kedves barátn
őm mit szeretne tőlem .
-Igen , Elisa ? – szóltam bele el
őször én a telefonba .
-Szia , mond , nem zavarlak ? – tette fel a kérdést a sz
őke hajú lány a telefon másik végén.
-Term
észetesen nem , tudod hogy te sosem zavarsz. – mosolyodtam el .
Nem hazudtam . Rajta és anyukámon kívül csak kevés olyan ember volt , aki ebben a pár hónapban nem idegesített volna . Elisa ott volt velem mindig. Még bölcs
ődés koromban ismertem meg. Barátságunk nem ott kezdődött , be kell valljam , szörnyen undoknak találtam őt. Ugyanis egy hiperaktív kislány volt , míg én egy nyugodt lány , aki (állítólag) nem csinált mást mint csak ült , játszott és mosolygott .Ő volt a rém , aki mindig , mindenkitől elvette a játékát , aki nem adta volna oda neki ( megjegyzem kevés olyan volt) ,  az megismerhette Elisa éles körmeit , rosszabb esetbe kis ökleit… Óvodában egy csoportba jártunk , akkor sem változott a helyzetünk .Kapcsolatunk általános iskolába mélyült el barátsággá . Azóta pedig elválaszthatatlanok vagyunk.
Telefonbeszélgetésünk nem tartott sokáig , eldöntöttük hogy átjön hozzánk vacsorára , mert egy fontos dolgot szeretne nekem mondani . Kíváncsivá tett , és belül reménykedtem hogy valami jó hírt hoz magával .

Este volt már , anyukám és én éppen a vacsorával végeztünk mikor csengetett valaki.
- Biztosan Elisa lesz az – pattantam fel a székr
ől hogy kinyithassam neki az ajtót.
- Szia ! – köszönt rám kedvesen Elisa - ne haragudjatok hogy késtem , csak nem rég jöttem haza a munkámból – menteget
őzött már az asztalnál .
-Semmi probl
éma- állt fel Anya majd a konyhaszekrény felé indult- gondolom , ha munkából jöttél jó éhes is vagy ! – nézett a velem szemben ülő lányra, akinek arcán  hálás mosoly jelent meg.
-És , minek köszönhetjük látogatásod ? – kérdeztem egy pohár narancslébe kortyolás után a megkésett lánytól .
-Látom nagyon kíváncsi vagy ! – nevetett rám . Igen az voltam , nagyon is. Elisa ha eljön hozzánk azzal az ürüggyel hogy valami fontos dolgot beszél meg velem,  az vagy nagyon jó dolog, vagy nagyon rossz. Más részt pedig , ezer éve semmi érdekes nem történt egyszer
ű kis életemben , most olyan érzésem volt : ez nem kis hír lesz , Léna ! – Ha már itt a leves , és anyukád is helyet foglalt akkor belekezdtek- belekortyolt Anyukám világhírű húslevesébe , majd a retiküljében kezdett kotorászni. Erre egyszerre néztünk össze Anyukámmal , láttam , hogy ő is olyan beavatatlan a dologról mint én . Sok dolog eszembe jutott arról , hogy vajon mit kereshet Elisa olyan buzgón a fekete táskájában . Egy nyertes lottószelvényt, mellyel eldicsekedni szeretett volna , lelkendezése végén pedig felajánlja hogy egy pulóvert kaphatok azért tőle ajándékba. Bár tudtommal nem lottózik , tehát ezt talán ki is lőhetjük… Vagy egy ékszerdobozkát keres melyet Erictől kapott , a kis dobozban pedig egy gyémánt gyűrű lapul persze ez is butaság lenne , hiszen barátjával csekély 3 hónapa vannak együtt…   De nekem egyik kisebb hibám , hogy mindig lehetetlen dolgokat képzelgek és remélek.
-Itt is vannak . – rakott le az asztalra egy fehér , leragasztott borítékot .
-Mi is akar ez lenni ? – kérdeztem már egy kicsit izgatottan és idegesen , ugyanis egész délután csak azon járt az eszem vajon mit akar velem közölni .
-Ez két repül
őjegy Dániába. – vakarta meg a fejét , félve a reakciómtól. Dánia? Mit tervez ott Elisa ? Miért mondta el ezt nekem ilyen idegesen , és miért kellett ezért eljönni hozzánk , nem tudta volna ezt telefonon elújságolni ? Miért van kettő jegye ? Fejemben csak úgy gyűltek a gondolatok , a kérdések .
-Mit fogsz Dániában csinálni? – kérdezte Anya összehúzott szemöldökökkel , ugyanis
ő sem értette ezt az egészet. Elisával mindent tudunk a másikról , tisztában vagyunk egymás terveivel , tetteivel . Miért nem mesélt nekem eddig erről az útról?
-Rendben , tudom hogy ez most fur
án fog hangzani , hiszen csak így hírtelen bejelenteni nem valami dicséretes dolog … - lesütötte a szemét , és a leveses kanállal kezdett játszadozni , miközben én már majdnem össze estem a kíváncsiságtól  – ugye múlt hónapban volt a 22. szülinapom- folytatta végül – Apuéktól ezt a két jegyet kaptam. Úgy volt hogy Ericcel utazunk el , de szerintem , és Eric szerint is neked nagyobb szükséged lenne most a kikapcsolódásra. Arra hogy elfelejtsd a dolgokat…
Nehezen , de azt hiszem felfogtam mit szeretne Elisa azzal a két jeggyel. Velem elmenni Dániába. A hír sokk szerint ért. Én oda ? Utazni ? Élvezni ? Biztos nem élvezném . Egész nyaralás alatt csak a szállodában kuksolnék , és csak agyalnék … ezeket pedig itthon is megtudom tenni , nem de ?
-Léna , ez talán nem is lenne olyan rossz ötlet. – simogatta meg a hátam Anyu , aki ezzel elválasztott gondolataimtól . Meglepett , hogy nem esett neki fájdalmasan az , hogy el
őkerült Dánia.– Nagyon kedves dolog volt ez Elisától , és hidd el , tökéletes lesz a környezetváltozás. – folytatta .
-Hát nem is tudom – jött ki a számon egy elég gyenge mondat – itt is ki tudok majd kapcsolódni szerintem- vontam meg a vállamat .
-Léna , ne csináld! Emlékszem , mikor Anyukáddal , bátyáddal és a nagyszüleiddel mentél el oda – próbált meggy
őzni , bevallom közeledett is hozzá. A bátyáddal szónál kicsit megcsuklott a hangja , az én szívem pedig összerándult. A régi emlékek felélénkültek bennem , szemeim előtt még tisztán lebegett az a nyár , amely életem legjobb vakációja volt.  – Képzeld , elintéztem hogy abban az erdőszéli házban szálljunk meg ahol azon a nyáron is ti. nézett Anyukámra , majd rám . Büszkeség sugárzott tekintetéből , ami valljuk be , érthető volt. Ennél nagyobb ajándék , meglepetés rég ért. Mindig is sóvárogtam oda vissza . A táj varázsa , a kis ház , a város mind - mind lenyűgözték 12 éves énemet.
- Kisl
ányom fogta meg kezemet Anya . Ezzel a hanglejtéssel mindent elmondott: menj el , jó lesz ott neked . Biztos nem lesz jó . Oh , ez badarság ! Annál a mesebeli tájnál csak jól érezheti magát az ember , ott csak jó történhet vele. Nem tudom , nem tudom jó döntés –e , viszont egy valamiben biztos vagyok , ha nem megyek el egész életemben bánni fogom. 

1 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nem sok blogot olvastam eddig (tulajdonképpen csak egyet), és nem is volt időm rá hogy olvassak, de a te sztorid megfogott. Ügyesen fogalmazol, néha ejtesz hibákat, de mivel egyik ember sem tökéletes, így ez el van nézve. Most olvastam el az első részt, fantasztikusra sikerült. Lenának tényleg jót tesz egy kis kikapcsolódás Dániában, főleg azok után, hogy meghalt a bátyja. Elisa nagyon kedves, hogy neki ajánlja fel a jegyet ahelyett, hogy Eric-kel menne utazni.
    Amúgy már olvastam egy Christopher Nissen fanfiction, te vagy a második akit ismerek, hogy róla ír. Egyre népszerűbb a srác. :)

    További jó írást, pusszant: Linds.

    VálaszTörlés